КАУЗАЛЬНОСТЬ КАК ТИП СЕМАНТИЧЕСКИХ ОТНОШЕНИЙ В МЕДИА ДИСКУРСЕ

Авторы

  • Рамиля Фарман Гусейнова Казахский национальный университет имени аль-Фараби

Ключевые слова:

каузальные, семантические отношения, аддитивизм

Аннотация

The article investigates causality as one of the major semantic types in discourse. Formal explicit means help to form cause effect relations in discourse. The ways of verbalization of implicit causal meaning is also under focus of the paper.

Библиографические ссылки

1. Абдуллаев Кямал Мехти. Теоретические проблемы синтаксиса азербайджанского языка: Баку, Маариф, 1984, 275 с.
2. Глушко М.М. Текстология английской научной речи.М.: МГУ, 1978, 194 с
3. Мамедов Азад Яхья. Текстообразующие потенции семантических и формальных факторов (явление повтора) // Сборник научных трудов МГЛУ, 2001, с. 94-99
4. Рювет Н. Границы применения лингвистического анализа в поэтике // Новое в зарубежной лингвистике. М.: Прогресс, 1980, вып. 9, с.297-306
5. Chomsky Nоаm. Aspects of the theory of syntax. Cambridge: MIT Press, 1965, 118 p.
6. Dijk Teuna van. Discourse analyses of news // A Handbook of qualitative methodologies for Mass Media research. London: Longman, 1999, v. 5, p. 32- 37
7.Enkvist Nils Erik. From Text to Interpretability: A Contribution
to the Discussion of Basic Terms in Text Linguistics / Research in Text Theory. Berlin, New York: 1989, p. 370-398
8.Halliday Michal., Hasan Rashid. Cohesion in English. London: Longman, 1976, 374 p.
9.Karlsen Ralph. Studies in the connections of clauses in current English. Bergen, Norway: 1959, 111 p.
10.Kempson Ruth. Studies in linguistic semantic review // Journal of Linguistics, 1973, № 9, p. 120-140

Загрузки

Опубликован

2015-10-19