Кейіпкер сөзі. Речь героя

Авторы

  • Sh. А. Valihanov Ы. Алтынсарин атындағы Арқалық мемлекеттік педагогикалық институты

Ключевые слова:

көркемдік тәсіл, диалог, С.Мұратбеков, кейіпкер, жазушылық шеберлік,

Аннотация

Мақалада әдебиеттегі көркемдік тәсіл – диалогтың көркемдік қызметі белгілі қаламгер, мемлекеттік сыйлықтың лауреаты Сайын Мұратбеков шығармалары негізінде талданады. Шығарманың құрылымы, автордың мақсаты және жазушының стиліне байланысты кейіпкер сөзінің қызметі мен қолданылуы әртүрлі болып келеді. Көркем шығармадағы кейіпкер сөзі өзінің атқарар рөлі мен маңызы тұрғысынан сөз өнеріндегі көркемдік құралдар арасындағы өзгелерінен ерекше, қолданыс аясы да бөлек, артылар жүгі де ауыр бірегей түрі болып табылады. Сайын Мұратбеков шығармаларындағы диалог түрінде қолданылған кейіпкер сөзі бірде шығарма оқиғасын дамытуға қызмет етіп, сюжеттік – композициялық тұрғыдан, енді бірде кейіпкер характерін ашу, образ сомдау, оның көңіл – күйін білдіру, жазушының идеясын, позициясын анықтау тәрізді т.б. авторлық мақсатты жүзеге асыру тұрғысынан көркемдік тәсіл ретінде ұтымды пайдаланғандығы жан-жақты сараланады. Аталған мәселелер нақты мысалдармен дәлелденеді. Көркем әдебиет өмірдің қыр-сырын көркем сөз арқылы бейнелейтін өнердің бір түрі болғандықтан, көркем шығармада диалогтың кеңінен қолданылуы да табиғи құбылыс деп тұжырымдауға болады. В статье дается анализ произведений известного писателя, лауреата государственной премии Сайна Муратбекова. Автор раскрывает разнообразие языка героев произведений писателя. Речь героев художественного произведения отличается особенностью искусства слова, использованием художественных средств, красочностью, условиями использования и уникальностью. Язык героев произведений в виде диалога помогает развитию сюжета, раскрытию характера героев, поясняют идею, позицию автора. Обо всем этом свидетельствуют точно и удачно приведенные примеры. Образ героя создается с помощью монолога или диалога, если говорить о словесной структуре произведения, с помощью специфических выражений. Cпецифика образа художественной литературы в том, что он создается средствами художественного слова, поэтому в художественном произведении широко применяется и видоизменяется диалог.

Библиографические ссылки

1 Ахметов З. Әдебиеттану терминдерінің сөздігі. – Алматы: Ана тілі, 1996. – 240 б.
2 Будагов Р.А. Писатели о языке и язык писателей. – М.: МГУ, 1984. – 280 с.
3 Тимофеев Л.Н. Основы теории литературы. – М.: Просвещение, 1976. – 448 с.
4 Проблемы современной филологии. – М.: Наука, 1965. – 475 с.
5 Одинцов В.В. О языке художественной прозы. – М.: Наука, 1973. – 104 с.
6 Лагутин В. И. Проблемы анализа художественного диалога. – Кишинев.: Штиинца, 1991. – 95 с.
7 Бахтин М.М. Эстетика словесного творчества. – М.: Искусство, 1979. – 423 с.

Загрузки

Опубликован

2015-10-19