Филолог-маманның қатысымдық құзыреттілігін қалыптастырудың жолдары. Формирование коммуникативной компетентности будущего учителя-филолога.

Авторы

  • N. Omirserikova Казахский государственный женский педагогический университет, г. Алматы

Ключевые слова:

құзірет, құзыреттілік, біліктілік, филолог-маман, филолог-маманның қатысымдық құзыіреттілігі, компетенция, компетентность, умение, специалист-филолог, коммуникативная компетентность специалиста-филолога,

Аннотация

Мақалада құзырет, құзыреттілік, біліктілік терминдері ғылыми тұрғыда жан-жақты талданып, анықтамалары мен дəйектемелер салыстырылып беріледі. Сонымен қатар бұл терминдердің білім беру жүйесіндегі қолданысы да сөз болады. Құзыреттіліктің түрлеріне талдау жасай отырып, мақалаға өзек болып отырған қатысымдық құзыреттілікке нақты тоқталып, оны қалыптастыру жолдары айтылады. Мақалада филолог-маманның қатысымдық құзыреттілігін қалыптастырудың шарттарын жүйелеу қажеттігін айта келіп, оларды іске асыру жолдары да айтылады. Оқытушы студенттің бойына қатысымдық құзыреттілікті қалыптастырмастан бұрын өзі қатысымдық құзыреттілігін жетілдіруі қажет деп есептейді. Қатысымдық құзыреттілік оқытушы осы мəселе төңірегінде не білетінімен, оқытушы өз білімін практикада қалай қолданатындығымен, оқытушы өз қызметіне қалай қарайтындығымен өлшенетіндіктен оқытушы, ата- ана, мектеп, оқушы, əріптестерімен жұмыс істегенде қалай жүзеге асыратындығы арқылы көрінеді. Сонымен қатар оқытушының басқа адамдармен бірлесіп жұмыс жасаудағы қарым-қатынасы, өзара түсінуі мен оған көмектесуі, педагогикалық тактісі мен стилі арқылы да байқалады. В статье рассматриваются пути формирования коммуникативной компетентности будущего учителя-филолога, а также описываются их качественные показатели и уровни формирования. В статье с научной точки зрения проанализированы и раскрыты сущностные характеристики понятий: компетенция, компетентность и умение. Вместе с тем описываются возможности применения этих терминов в системе образования. Анализируя виды компетентностей, в частности мы рассматриваем коммуникативную компетентность и пути ее формирования. Рассматривая необходимость систематизации условий формирования коммуникативной компетентности будущего специалиста-филолога, предлагаем пути их реализации. Преподаватель, прежде чем формировать у студентов коммуникативную компетентность, должен совершенствовать свою коммуникативную компетентность. Коммуникативная компетентность проявляется в ходе ее реализации, в процессе работы с коллегами, учащиемися, коллективом школы, родителями и учителями, показателями которой являются: сформиро- ванность научного знания о коммуникативной компетентности, применение этих знаний на практике, сформированность отношения учителя к своей деятельности, умения общаться в совместной деятельности с людьми в ходе работы, взаимопонимание и взаимопомощь, педагогический такт и стиль общения.

Библиографические ссылки

1 Под ред. Д.И. Ушакова. Толковый словарь русского языка. В 4 т. – Т. 1. – М., 1935.
2 Равен Дж. Компетентность в современном обществе. – М: КОГИТО-ЦЕНТР, 2002.
3 Коджаспирова Г.М. Педагогика: Учебник. – М.: Гардарики, 2004.
4 Рахметова Р.С. Қазақ тілі синтаксисін қатысымдық-танымдық тұрғыдан оқытудың ғылыми-əдістемелік негіздері (ЖОО филолог мамандықтары үшін). П.ғ.д. дəрежесін алу үшін жаз. Дисс. автореф. – Алматы, 2010.
5 Оразбаева Ф.Ш., Рахметова Р.С. Қазақ тілін деңгейлік оқытудың ғылыми-методологиялық негіздері. Монография. – Алматы: Əрекет-Принт, 2012.
6 Жапбаров А. Қазақ тілін оқыту арқылы тіл дамытудың əдіснамалық жəне əдістемелік негіздері (Ү–ІХ сыныптар):пед. ғыл. докт. ... автореф. – Алматы, 2004.

Загрузки

Опубликован

2015-10-19