Бөлу түрлері туралы лингвистикалық жаңалықтар (әлеуметтік тиісі)
DOI:
https://doi.org/10.26577/EJPh.2021.v182.i2.ph10Аннотация
Мақала коммуникативті-грамматикалық терминдердің таралуын кеңінен түсіну мәселесіне арналған. Мақаланың мақсаты – дистрибуция ұғымын нақтылау, заманауи интернет лингвопластикасының жаңа тұжырымдамаларымен байланысты дистрибутивтік құрылымдардың параметрлерін белгілеу. Зерттеу материалы Интернет және радио дискурстарының мәліметтері болды. Зерттеу әдістері ретінде когнитивті, дистрибутивтік, контекстік, консультациялық, мәдени, әлеуметтік лингвистикалық талдаулар, сонымен қатар дискурсты талдау әдісі және семантикалық дифференциал әдісі қолданылды. Зерттеу коммуникативтік актінің жағымды немесе жағымсыз экологиясының қалыптасуына белсенді әсер ететін және қазіргі орыс тілінің өмір ырғағына сәйкес келетін бөлудің әртүрлі түрлерін анықтауға мүмкіндік берген социолингвистикалық тәсілге сәйкес жүргізілді. Дистрибьюторлық конструкциялардың жаңа түрлері анықталып сипатталады, олардың әрқайсысы заманауи медиа дискурстан мысалдар келтірілген. Тарату құрылымдарының бірі ретінде әлеуметтік-коммуникативті және психоэмоционалды жағдайлардың әртүрлі түрлерін талдауға ерекше назар аударылады. Заманауи бұқаралық ақпарат құралдарының стилінің ақпараттық-шығармашылық функциялары көрсетілген, олардың орындалуы жаңа ұғымдарды білдіретін сөз формаларын құруды қамтамасыз етеді. Жаһандық экспрессиализация мен эмоционализациямен белгіленген лексикалық, грамматикалық және инновациялық-шығармашылық үлестірулерді салыстыру жүзеге асырылады. Зерттеудің ғылыми маңыздылығы мынада: ол тарату ұғымын нақтылауға, Интернетте пайда болатын жаңа ұғымдармен байланысқан дистрибутивтік құрылымдардың параметрлерін орнатуға мүмкіндік берген дәстүрлі лингвистикалық дистрибуция тұжырымдамасына тривиальды емес тәсілді ұсынады. Жұмыстың практикалық маңыздылығы зерттеу материалдары мен қорытындыларын қазіргі бұқаралық ақпарат құралдарын одан әрі әлеуметтік-мәдени және лингвистикалық зерттеу үшін пайдалану, болашақтың жобасы ретінде перспективалар тізімін құру мүмкіндігімен анықталады: жеңілдік, алыс, кейінге қалдырылған, алыс, іс-әрекет, жағдай, оқиға, конфессия, мәдениет, әлеуметтік орта, тараудың мазмұны / кітаптың бөлімдері / бөліктері, микро / макромәнмәтін, бүкіл кітаптың тік контексі, мегаконтекст, ғаламдық контекст. Зерттеудің нәтижесі жаңа таралу құрылымдарын анықтау және сипаттау болып табылады: ситуациялық (әр түрлі сорттарында), әрекеттік, реактивті (‘vs’ ’реакциясы), маңызды.