The development of intercultural communicative competence in foreign language professionals training

Authors

  • N. А. Suttibayev Al-Farabi Kazakh National University
  • B. В. Tuleubayeva Al-Farabi Kazakh National University
  • В. N. Bekmasheva Al-Farabi Kazakh National University
  • В. К. Issabayeva Al-Farabi Kazakh National University
        44 31

Keywords:

intercultural communicative competence, foreign, communication, development.

Abstract

This article is about the development of intercultural communicative competence in professional training of a foreign language teacher. Formation of intercultural communicative competence in foreign language teaching, being ready to communicative in a foreign language is the main goal of education. Knowledge of a foreign language does not guarantee successful intercultural interaction. According to most scholars the students are not ready for intercultural communication and do not fully evaluate the importance of studying foreign culture. When learning a foreign language, it is very important to develop communicative competence. Based on the opinion of foreign scholars, we have seen how important the communicative competence in the foreign language lessons. It is necessary to focus attention on the development of communicative competence.

References

1.1. Садохин А.Г. Введение в теорию межкультурной
коммуникации. – М.: Высшая школа, 2004.
2.2. Кабардов М.К. Языковые и коммуникативные способности. – М.: Педагогика, 1989.
3.3. Арцишевcкая Е.В. Способности и склонности. – М.: Педагогика, 1989.
4.4. Зимняя И.А. Ключевые компетентности как резуультативно-
целевая основа компетентностного подхода в образовании. – М.: Московский исследовательский центр подготовки
специалистов, 2004.
5.5. Гальперин П.Я. Актуальные проблемы возрастной психологии. – М.: Издательство Московcкого университета, 1978.
6.6. Бим И.Л. Обязательный минимум содержания основных
образовательных программ. – М.: Педагогика, 1999.
7.7. Хухлаева О.В. Психология развития: молодость, зрелость,
старость. Учебное пособие. – М.: Педагогика, 2002.
8.8. Бим И.Л. Некоторые проблемы обучения диалогической речи
// Иностранные языки в школе. – 1979. – №5. – Б. 20.
9.9. Рогова Г.В., Рабинович Ф.М., Сахарова Т.Е. Методика обучения иностоанному языку в средней школе. – Москва: Просвещение, 1991. – Б. 82.

References
1.1. Sadohin A.G. Vvedenie v teoriju mezhkul’turnoj kommunikacii. – M.: Vysshaja shkola, 2004.
2.2. Kabardov M.K. Jazykovye i kommunikativnye sposobnosti. – M.: Pedagogika, 1989.
3.3. Arcishevckaja E.V. Sposobnosti i sklonnosti. – M.: Pedagogika, 1989.
4.4. Zimnjaja I.A. Kljuchevye kompetentnosti kak rezuul’tativno-celevaja osnova kompetentnostnogo podhoda v obrazovanii.
– M.: Moskovskij issledovatel’skij centr podgotovki specialistov, 2004.
5.5. Gal’perin P.Ja. Aktual’nye problemy vozrastnoj psihologii. – M.: Izdatel’stvo Moskovckogo universiteta, 1978.
6.6. Bim I.L. Objazatel’nyj minimum soderzhanija osnovnyh obrazovatel’nyh programm. – M.: Pedagogika, 1999.
7.7. Huhlaeva O.V. Psihologija razvitija: molodost’, zrelost’, starost’. Uchebnoe posobie. – M.: Pedagogika, 2002.
8.8. Bim I.L. Nekotorye problemy obuchenija dialogicheskoj rechi // Inostrannye jazyki v shkole. – 1979. – №5. – B. 20.
9.9. Rogova G.V., Rabinovich F.M., Saharova T.E. Metodika obuchenija inostoannomu jazyku v srednej shkole. – Moskva:
Prosveshhenie, 1991. – B. 82.

Downloads

How to Cite

Suttibayev N. А., Tuleubayeva B. В., Bekmasheva В. N., & Issabayeva В. К. (2016). The development of intercultural communicative competence in foreign language professionals training. Eurasian Journal of Philology: Science and Education, 155(3). Retrieved from https://philart.kaznu.kz/index.php/1-FIL/article/view/1552