Importance of intercultural communication in the teaching of foreign language (German language)

Authors

  • R. К. Smagulova Қазақстан менеджмент, экономика және болжау институты
  • R. К. Kalikbergenova Қазақстан менеджмент, экономика және болжау институты
        30 24

Keywords:

intercultural communication, the formation of competencies, proverbs and sayings, foreign language teaching, interrelated understanding, cultural fund.

Abstract

The article deals with the methods and of formation of intercultural competence to prepare competitive and competent professionals who meet the requirements of education in communication in a foreign language. Communication requires not only the knowledge of a foreign language but also a good knowledge of traditions and cultural particularities of the target language . Getting acquainted with the language and culture of another country, we receive the life experience, information on social norms, values of foreign countries, thus we enrich our spiritual experience. Proverbs reflect the cultural and spiritual formation of the studied language. During the research period there were identified characteristics and methods of proverb usage to form intercultural competence of students in learning of foreign language.

References

1 1.Халеева И.И. Основы теории обучения пониманию иноязычной речи. – М.: Высшая школа, 1989. – 236 с.
2 2.Леонтович О.А. Международное обучение на базе Центра американистики ВГПУ // Модернизация содержания
и методов иноязычного обучения как приоритетное направление в условиях непрерывного языкового образования»: Тез.
докл. II регион науч.-практ. Конференции. – Волгоград, 17-18 января, 2003. – С. 32-33.
3 3.Плужник И.Л. Формирование межкультурной коммуникативной компетенции студентов гуманитарного профиля в процессе профессиональной подготовки: автореф. докт. пед. наук. – Тюмень, 2003. – 326 с.
4 4.Knapp K., Knapp-Potthoff, A. Interkulturelle Kommunikation // Zeitschrift für Fremdsprachenforschung 1. – 1990. – S. 62-93.
5 5.Валиева М. Жаңа педагогикалық технологиялар. – Әдістемелік нұсқау, 2002. – Б. 15.
6 6.Houssermann, U. / Piepho, H..-E. – 1996, Aufgaben – Handbuch Deutsch als Fremdsprache. Abriss einer Aufgaben und
Ubungstypologie. – München. – 296 S.

1 1.Haleeva I.I. Osnovy teorii obuchenija ponimaniju inojazychnoj rechi. – M.: Vysshaja shkola, 1989. – 236 s.
2 2.Leontovich O.A. Mezhdunarodnoe obuchenie na baze Centra amerikanistiki VGPU // Modernizacija soderzhanija i metodov
inojazychnogo obuchenija kak prioritetnoe napravlenie v uslovijah nepreryvnogo jazykovogo obrazovanija»: Tez. dokl. II region
nauch.-prakt. Konferencii. – Volgograd, 17-18 janvarja, 2003. – S. 32-33.
3 3.Pluzhnik I.L. Formirovanie mezhkul’turnoj kommunikativnoj kompetencii studentov gumanitarnogo profilja v processe
professional’noj podgotovki: avtoref. dokt. ped. nauk. – Tjumen’, 2003. – 326 s.
4 4.Knapp K., Knapp-Potthoff, A. Interkulturelle Kommunikation // eitschrift für Fremdsprachenforschung 1. – 1990. – S. 62-93.
5 5.Valieva M. Zhaңa pedagogikalyқ tehnologijalar. – Әdіstemelіk nұsқau, 2002. – B. 15.
6 6.Houssermann, U. / Piepho, H..-E. – 1996, Aufgaben – Handbuch Deutsch als Fremdsprache. Abriss einer Aufgaben und
Ubungstypologie. – München. – 296 S.

Downloads

How to Cite

Smagulova R. К., & Kalikbergenova R. К. (2016). Importance of intercultural communication in the teaching of foreign language (German language). Eurasian Journal of Philology: Science and Education, 158(6). Retrieved from https://philart.kaznu.kz/index.php/1-FIL/article/view/1665