Semantic varieties of personal-affirmative sentences with the word “what”
Keywords:
interrogative sentences, seme of informative questions and motivations, structural model, semantic structure.Abstract
The semantic types of interrogative sentences with the word "what" have been defined in the article due to the meaning of the predicate and use of interrogative sentences with the word "what". The meaning of the question proper is conditioned by an interrogative semantic element in the semantic structure. Based on this counteracted question forms of seme fall behind in the sentences, and communication and motivation meanings are realized as independent notions. The article highlights the semantic group of self-interrogative sentences with the word 'what', which provide the basis for the study of semantic types of self-interrogative sentences as pronouns and unpronouns [nemestoimennoy] structure.References
1 Бердник Л.Ф. Вопросительные предложения с повествовательным значением в современном русском языке: Автореф. дис… канд. филол. наук. – Ростов н/Д, 1974. – 23 с.
2 Лойфман Н.Я. Вопросительные предложения в современном русском литературном языке: Материалы и исследования по русскому языку. Учен. зап. Оренбургского педагогического института им. В.П. Чкалова. – Вып.15, 1962. – С. 20-39.
3 Карашулакова М.Ж. Особенности семантики вопросительных предложений: Слово в художественном тексте // Сб. научных трудов. – Алматинский гос. университет им. Абая. – Алматы, 2000. – С. 19-30.
2 Лойфман Н.Я. Вопросительные предложения в современном русском литературном языке: Материалы и исследования по русскому языку. Учен. зап. Оренбургского педагогического института им. В.П. Чкалова. – Вып.15, 1962. – С. 20-39.
3 Карашулакова М.Ж. Особенности семантики вопросительных предложений: Слово в художественном тексте // Сб. научных трудов. – Алматинский гос. университет им. Абая. – Алматы, 2000. – С. 19-30.
Downloads
How to Cite
Karashulakova М. Z. (2015). Semantic varieties of personal-affirmative sentences with the word “what”. Eurasian Journal of Philology: Science and Education, 144(4). Retrieved from https://philart.kaznu.kz/index.php/1-FIL/article/view/317
Issue
Section
Linguistics