The method of case-study as a creative activity of students in the professional sphere
Keywords:
solution of problems, style of thinking, the situation, independent work of students.Abstract
The article considers the main task of the higher education institution at the modern stage - preparation of specialists capable of atypical, flexible and timely respond to the changes that are taking place in the world, with use of the competence-oriented approach to teaching in the University. The main task of the case method is to initiate an independent study of the situation of students, the formation of their own vision of the problem and its solution, development of the ability to debate and discuss the situation with their colleagues and teachers. The essence of a method of a case-study is presented in article which consists in independent foreign-language activity of trainees in artificially created professional environment. Which gives the chance to connect together theoretical preparation and the practical abilities necessary for creative activity in the professional sphere.References
1 Запрудский Н. И. Современные школьные технологии: Пособие для учителей. – Мн., 2006.
2 Сурмин Ю., Сидоренко А., Лобода В., Фурда А., Катерыняк И., Меер К. Ситуационный анализ, или Анатомия Кейс- метода / Под ред. Сурмина Ю.П. – Киев, 2002. – 286 c.
3 Залогина Т. В. Общая характеристика кейс-метода (case-study). Роль преподавателя в проведении кейс-метода // [Электронный ресурс] Российское право в Интернете. – 2009. –№ 2. – Режим доступа: http://rpi.msal.ru/prints/ 200903 zalogina.html
4 Малинина М. Метод case-study в неформальном образовании / М.Малинина // Адукатар. – 2009. – №2. – С. 2–8. Режим доступа: http://adukatar.net/wpcontent/uploads/2009/12/Adukatar_2_Pages_28.pdf
5 Долгоруков А.М. Сase stady как способ понимания // Практическое руководство для тьютера системы Открытого образования на основе дистанционных технологий. – М.: Центр интенсивных технологий образования, 2002. – С. 21-44.
6 Колесник Н П Кейс-стади в интерактивном обучении педагогике /Методические рекомендации – в 2-х частях /41 – СПб НП «Стратегия будущего», 2006. – 198 с. – 13,25 п. л.
7 http://www.vshu.ru/lections.php?tab_id=3&a=info&id=2600
8 Михайлова Е.А. Кейс и кейс-метод: общее понятие //Маркетинг. – 1999. – №1. – С. 109-117.
2 Сурмин Ю., Сидоренко А., Лобода В., Фурда А., Катерыняк И., Меер К. Ситуационный анализ, или Анатомия Кейс- метода / Под ред. Сурмина Ю.П. – Киев, 2002. – 286 c.
3 Залогина Т. В. Общая характеристика кейс-метода (case-study). Роль преподавателя в проведении кейс-метода // [Электронный ресурс] Российское право в Интернете. – 2009. –№ 2. – Режим доступа: http://rpi.msal.ru/prints/ 200903 zalogina.html
4 Малинина М. Метод case-study в неформальном образовании / М.Малинина // Адукатар. – 2009. – №2. – С. 2–8. Режим доступа: http://adukatar.net/wpcontent/uploads/2009/12/Adukatar_2_Pages_28.pdf
5 Долгоруков А.М. Сase stady как способ понимания // Практическое руководство для тьютера системы Открытого образования на основе дистанционных технологий. – М.: Центр интенсивных технологий образования, 2002. – С. 21-44.
6 Колесник Н П Кейс-стади в интерактивном обучении педагогике /Методические рекомендации – в 2-х частях /41 – СПб НП «Стратегия будущего», 2006. – 198 с. – 13,25 п. л.
7 http://www.vshu.ru/lections.php?tab_id=3&a=info&id=2600
8 Михайлова Е.А. Кейс и кейс-метод: общее понятие //Маркетинг. – 1999. – №1. – С. 109-117.
Downloads
How to Cite
Suleimanova S. А. (2015). The method of case-study as a creative activity of students in the professional sphere. Eurasian Journal of Philology: Science and Education, 141(1-2). Retrieved from https://philart.kaznu.kz/index.php/1-FIL/article/view/44
Issue
Section
Methods of teaching language and literature