The trends in academic majors affecting the development of sport ballroom dancing educator
Keywords:
academic majors, Empiric methods, concept, choreography educator,Abstract
The article examines the issue of majors affecting the development of sport ballroom dancing educator. Empiric methods were used in order to obtain hard facts on the subject of the research: interview with the leading specialists in the field of sport ballroom dancing education; monitoring the students in the course of studies at the department of «Choreography Studies» at Kazakh National Academy of Arts named after T. Zhurgenov. In order to achieve the all round subject coverage, we discovered and proved the studying relevancy concept for such majors as: «The History of sport ballroom dancing in domestic and foreign regions», «The Heritage of ballroom choreography», «Ensemble», «Theories and principles of Kazakh dancing education», «Theories and principles of modern choreography education», «Dances of the world nations». Studying of the majors is an effective way for the preparation of sport ballroom dancing choreography educator.References
1 Терехова Т.В. Размышления на тему спортивных бальных танцев. – Алматы: Поиск, 2013. – № 1 (2).
2 Исалиев А.Т. История спортивного бального танца: Учебник. – Алматы: Goodprint, 2012. – 151 с.
3 Учебно-методический комплекс по специальности 071301. 65 «Народное художественное творчество. Хореография».
Квалификация «Художественный руководитель хореографического коллектива, преподаватель». – Тюмень, 2010 – 15 с.
4 Шульгина А.Н. Бальные танцы с конца XIX века до наших дней. – М.:Российский университет театрального искусства ГИТИС,2012.–303 с.
5 Муталиева М.С. Сохранение хореографического наследия в учебно-воспитательном процессе вузов // Межвузовский сборник статей. – Алматы: Полиграфия. – Сервис К, 2010. – 92 с.
6 Вихрева Г.А. Народно-сценический танец, как фактор сохранения традиций. – М., 1998.
7 Гомелева О.В. Межпредметные связи в формировании коммуникативных умений // Иностранные языки в школе.–1987. – №6. – С. 71-73.
2 Исалиев А.Т. История спортивного бального танца: Учебник. – Алматы: Goodprint, 2012. – 151 с.
3 Учебно-методический комплекс по специальности 071301. 65 «Народное художественное творчество. Хореография».
Квалификация «Художественный руководитель хореографического коллектива, преподаватель». – Тюмень, 2010 – 15 с.
4 Шульгина А.Н. Бальные танцы с конца XIX века до наших дней. – М.:Российский университет театрального искусства ГИТИС,2012.–303 с.
5 Муталиева М.С. Сохранение хореографического наследия в учебно-воспитательном процессе вузов // Межвузовский сборник статей. – Алматы: Полиграфия. – Сервис К, 2010. – 92 с.
6 Вихрева Г.А. Народно-сценический танец, как фактор сохранения традиций. – М., 1998.
7 Гомелева О.В. Межпредметные связи в формировании коммуникативных умений // Иностранные языки в школе.–1987. – №6. – С. 71-73.
Downloads
How to Cite
Aldabergenova, M. R. (2015). The trends in academic majors affecting the development of sport ballroom dancing educator. Eurasian Journal of Philology: Science and Education, 147(1). Retrieved from https://philart.kaznu.kz/index.php/1-FIL/article/view/46
Issue
Section
Culture