Қазақ және орыс тілдерін оқитын шетелдік студенттердің ауызша тілдесу құзыреттіліктерін қалыптастыру (сөйлеу жағдаяттары)

Авторлар

  • A. E. Sadenova әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті
  • E. R. Ignatova
  • D. S. Tolmacheva
        23 17

Кілттік сөздер:

ауызша тілдесу, жағдаяттық шарттылық, типтік диалог, шартты және шынайы жағдаяттар.

Аннотация

Мақалада шетелдік студенттердің қазақ және орыс тілдерінде ауызша тілдесу құзыреттіліктерін қалыптастырудың түрлі әдіс-тәсілдері қарастырылады, шартты және шынайы жағдаяттардың қолданылуы талданады, ауызша тілдесу дағдыларын дамыту үшін ұсынымдар беріледі. Қазақ тілін оқитын шетелдік студенттердің сөйлеуінқалыптастыру мәселелері қарастырылады. Сөйлеуге үйретудің психологиялық мәселелері сөз болады. Сөйлеу үшін қажетті жайттардың арасындағы жағдаят мәселесіне және оның компоненттеріне назар аударылады. Оқу үдерісі барлық шынайы жағдаяттарды көрсете алмайды, сондықтан да шынайы тілдік қатынасқа жақын коммуникативтік оқу жағдаяттарының үлгілері ұсынылады. Мақалада оқудың түрлі кезеңдеріне тиесілі түрлі әдістемелік ұсыныстар берілген. Айтылымның тілдік қана емес, сондай-ақ мазмұнды жағына да назар аударылады. Сөйлеуге үйрету үшін көрнекі нысандар, диалогтар мен полилогтарды қолдану ұсынылады.
Мақалада ұсынылған жаттығулардың жүйесі ауызша сөйлеуді дамытуға көмектеседі. Мұнда ең алдымен айтылымның туындауы, оның коммуникативтік мәні мен тілдің нормасына сай келуі дамытылады. Диалогқа үйретуде бір жағынан репликалардың кезектесе алмасуына үйрету көзделсе, екінші жағынан жағдаяттың өзгеруі көрінетін қарым-қатынасқа түсуге, диалогтық сөйлеуге үйрету көзделеді.

Библиографиялық сілтемелер

1.1. Гальскова Н.Д., Гез Н.И. Теория обучения иностранным
языкам. Лингводидактика и методика. – М.: Академия, 2008. – 336 с.
2.2. Земская Е.А. Русская разговорная речь. Лингвистический
анализ и проблемы обучения. – М.: Наука, 2006. – 240с.
3.3. Игнатова Е.Р., Толмачева Д.С. Ситуативная обусловленность обучения говорению иностранных студентов,
изучающих русский язык // Язык как маркер этнокультурной идентичности. – Алматы, 2012 г.
4.4. Саденова А.Е. Диалогтық сөйлеу – сөйлеу әрекетінің өнімді
түрі // Вестник Казахского национального университета имени
аль-Фараби. – Алматы, 2009. – №1 (117) – С. 161-165.
5.5. Толмачева Д. С., Игнатова Е. Р. Технологии обучения диалогической форме общения // Инновации в образовательной деятельности и вопросы повышения качества обучения. – Алматы: КазНУ им. аль-Фараби, 2012. – Т. 3. – С. 251-254.

1.1. Galskova N.D., Gez N.Y. Teoria obuchenya inostrannim yazikam. Lingvodidaktika i metodika. – M.: Akademia, 2008. –
336 s.
2.2. Zemskaya E.A. Russkaya razgovornaya rech. Lingvisticheskyi analiz i problemy obychenya. – M.: Nauka, 2006. – 240 s.
3.3. Ignatova E.R., Tolmacheva D.C. Cituativnay obuslovlennost obusheniy govoreniu inostrannyh studentov, izuchauchyh
russkiy iazyk // Iazyk kak marker etnokulturnoy identichnoaty. – Almaty, 2012.
4.4. Sadenova A.E. Dialogtik coileu – coileu areketining onimdi tury // Vestnik Kazakhogo Nationalnogo univerciteta imeny
al-Faraby. – Almaty, 2009. – №1 (117). – S. 161-165.
5.5. Tolmacheva D.C., Ignatova E.R. Tehnologiy obuchenia dialogicheskoy forme obchenia // Inovasy v obrazovatelnoy deatelnosty I voprosy povichenia kachestva obuchenia. –Almaty: KazNU im. al-Faraby, 2012. – Т. 3. – S. 251-254.

Жүктелулер

Как цитировать

Sadenova, A. E., Ignatova, E. R., & Tolmacheva, D. S. (2016). Қазақ және орыс тілдерін оқитын шетелдік студенттердің ауызша тілдесу құзыреттіліктерін қалыптастыру (сөйлеу жағдаяттары). ҚазҰУ Хабаршысы. Филология сериясы, 156(4). вилучено із https://philart.kaznu.kz/index.php/1-FIL/article/view/1724

Шығарылым

Бөлім

Методика преподавания языка и литературы