Қазақ тілін меңгертудегі сөйлеу жағдаяттарының түрлері

Авторлар

  • А. Е. Sadenova әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті
        32 40

Кілттік сөздер:

сөйлеу, психологиялық алғышарттарды саралау, коммуникативтік, жағдаяттар, айтылым.

Аннотация

Мақалада қазақ тілін меңгертудегі сөйлеу жағдаяттарының түрлері туралы сөз болады. Қазақ тілін оқитын шетелдік студенттердің сөйлеуін қалыптастыру мәселелері қарастырылады. Сөйлеуге үйретудің психологиялық мәселелері сөз болады. Сөйлеу үшін қажетті жайттардың арасындағы жағдаят мәселесіне және оның компоненттеріне назар аударылады. Оқу үдерісі барлық шынайы жағдаяттарды көрсете алмайды, сондықтан да шынайы тілдік қатынасқа жақын коммуникативтік оқу жағдаяттарының үлгілері ұсынылады.
Мақалада оқудың түрлі кезеңдеріне тиесілі түрлі әдістемелік ұсыныстар берілген. Айтылымның тілдік қана емес, сондай-ақ мазмұнды жағына да назар аударылады. Сөйлеуге үйрету үшін көрнекі нысандар, диалогтар мен полилогтарды қолдану ұсынылады.
Мақалада ұсынылған жаттығулардың жүйесі ауызша сөйлеуді дамытуға көмектеседі. Мұнда ең алдымен айтылымның туындауы, оның коммуникативтік мәні мен тілдің нормасына сай келуі дамытылады. Диалогқа үйретуде бір жағынан репликалардың кезектесе алмасуына үйрету көзделсе, екінші жағынан жағдаяттың өзгеруі көрінетін қарым-қатынасқа түсуге, диалогтық сөйлеуге үйрету көзделеді.

Библиографиялық сілтемелер

1.1. Якобсон Р. В поисках сущности языка // Введение в языкознание. Хрестоматия для вузов. – М.: Академический
проект, 2005. – 553 с.
2.2. Скалкин В.Л. Обучение диалогической речи: пособие для учителей. – Киев: Род. школа, 1989. – 156 с.
3.3. Дученко Т.Д. Обучение клишированной диалогической речи на основе ситуативно-тематического минимума на
1-курсе языкового вуза (английского языка): автореф. … канд. филол. наук. – Киев, 1984. – 28 с.
4.4. Пассов Е.И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению. – С.: Просвещение, 1991. – 89 с.

1.1. Yakobson R. V poiskah suschnosti yazyka // Vvedenie v yazykoznanie. Hrestomatiya dlya vuzov. – M.: Akademicheskiy
proekt, 2005. – 553 s.
2.2. Skalkin V.L. Obuchenie dialogicheskoy rechi: posobie dlya uchiteley. – Kiev: Rod. shkola, 1989. – 156 s.
3.3. Duchenko T.D. Obuchenie klishirovannoy dialogicheskoy rechi na osnove situativno-tematicheskogo minimuma na 1-kurse
yazykovogo vuza (angliyskogo yazyka): avtoref. … kand. filol. nauk. – Kiev, 1984. – 28 s.
4.4. Passov E.I. Kommunikativnyj metod obucheniya inoyazychnomu govoreniyu. – S.: Prosveschenie, 1991. – 89 s.

Жүктелулер

Как цитировать

Sadenova А. Е. (2016). Қазақ тілін меңгертудегі сөйлеу жағдаяттарының түрлері. ҚазҰУ Хабаршысы. Филология сериясы, 154(2). вилучено із https://philart.kaznu.kz/index.php/1-FIL/article/view/1755

Шығарылым

Бөлім

Методика преподавания языка и литературы