Когнитивтік ғылымның қосалқы саласы ретінде когнитивтік лингвистиканың негізгі мәселелеріне тілді қолдану
DOI:
https://doi.org/10.26577/EJPh.2021.v181.i1.ph10Аннотация
Тіл – когнитивтік ғылымның қосалқы саласы ретінде когнитивтік лингвистиканың басты мәселесі. Когнитивті лингвистика мен психолингвистикада спикердің қай тілде сөйлейтініне қарамастан, коммуникативті көзқарастар мен қабілеттерге үлкен рөл беріледі. Когнитивтік лингвистика мен когнитивтік ғылымның жанры – танымның табиғаты мен механизмін, сол білімді тіл арқылы мағыналы түрде білдіру тәсілін және тіл, байланыс, ақыл және мәдениет арасындағы қатынасты іздеу және түсіндіру. Әрбір жалпы категорияда адамдар танымдық білімді мағыналы тілдік заңдылықтарға кодтаудың кейбір ерекше тәсілдерін түсіндіруге көмектесетін бірқатар ішкі процестер бар. Когнитивті компонент тілді әлеуметтік құбылыстың нәтижесі ретінде қабылдауды, оның функцияларын, тарихи қалыптасқан құрылымдар ретінде шет тілдерінің тілдік жүйесін, тіл мен мәдениеттің өзара байланысын, тілдің коммуникативті табиғатын және қазіргі саяси және мәдени өмірдегі шет тілінің рөлін қамтиды. Сондықтан шет тілін оқыту немесе үйрену кезінде, әсіресе мәдениетаралық коммуникативті құзыреттілік үшін, когнитивтік ғылым, когнитивтік психология және когнитивтік лингвистика ұсынған барлық ақпаратты ескеру қажет. Когнитивті лингвистика – тіл мен сананың арақатынасы мәселелерін, әлемді тұжырымдамалаудағы және санаттаудағы, танымдық процестердегі және адам тәжірибесін жалпылаудағы тілдің рөлін, адамның жеке танымдық қабілеттерінің тілмен байланысын және олардың өзара әрекеттесу формаларын зерттейтін тіл біліміндегі бағыт. Деңгейлеу арқылы алынған білімді ретке келтіру процесі, яғни жаңа білімді адамның санасында бар және осы адамның ана тілі болып табылатын тілдің деңгейлері жиі қойылатын белгілі бір айдарлар бойынша бөлу.