Қазақ тіліндегі жарнама мәтіндері: өзгерістер мен тілдік ерекшеліктері

Авторлар

DOI:

https://doi.org/10.26577/EJPh.2024.v196.i4.ph3
        53 35

Аннотация

Жарнама – қазіргі қоғамның жаһандану кезеңіндегі көрнекті мәдени құбылыс. Жарнама мәтіндері түрлері мен жанрлық құрамы бойынша өте алуан. Жарнаманың ең негізгі функциясы ынталандыру және сатып алушының  сұранысын арттыру болғанына қарамастан, соңғы жылдары ол адамның  әлемді қабылдау және оны түсіну тәсілдерінің жиынтық бейнесі екенін көрсетіп отыр. Қазір соған сәйкес жарнама мәтіні ерекше лингво-мәдени құбылыс ретінде  лингвистердің назарын аудартып отыр. Жарнама мәтіндерінің күрделілігі мен көпқырлылығы копирайтерлерге ұлттық-мәдени ерекшеліктерді үнемі ескеріп отыруды қажет етеді.

Мақаланың мақсаты – жарнама мәтіндерінің құрылымындағы  трансформацияға назар аударту, өзгерістерді сипаттау. Жарнама мәтіндерінің тілдік мәселелеріне тоқталу. Жарнама мәтіндерінің сапалық ерекшеліктері және заңнамадағы өзгерістердің жарнамаға әсерінің деңгейі мен тереңдігін сипаттау. Жарнаманың қоғам сұранысы мен заң нормаларына сәйкестігіне мән беру. Қазақ тіліндегі сапалы жарнама мәтінінің қазақтілді тұтынушыларға қолжетімділігін анықтау. Жарнама индустриясындағы компаниялардың мәтіндерді дайындаудағы ерекшелігіне тоқталу.

Жарнама тілі әр адамның айналасындағы ақпараттық өрістегі қарым-қатынастың басқа тәсілдерінен айтарлықтай ерекшеленеді. Жарнама тілін зерттеу жарнама мәтіндерін белгілі бір қоғамның мәдени құндылығы, этникалық бөлінісі жөнінде ақпарат беретін дереккөз ретінде қарастырып, лингвистика тұрғысынан заманауи ақпараттық қоғамының айнасы түрінде қарастыруға мүмкіндік береді.

Түйін сөздер: жарнама нарығы, қазақтілді жарнама мәтіндері, трансформация, кәсіпкерлік түрлері, Қазақ тілінің ұлттық корпусы.

Авторлардың биографисы

Қ. Дүйсен, А. Байтұрсынұлы атындағы Тіл білімі институты, Қазақстан, Алматы қ.

Қуатбек Дүйсен –  А. Байтұрсынұлы атындағы Тіл білімі институтының ғылыми қызметкері (Алматы, Қазақстан, e-mail: kuat.duisen@gmail.com);

A. Махамбетова, А. Байтұрсынұлы атындағы Тіл білімі институты, Қазақстан, Алматы қ.

Айдана Махамбетова – А .Байтұрсынұлы атындағы Тіл білімі институтының кіші ғылыми қызметкері (Алматы, Қазақстан, e-mail: aidanamakhambettt@gmail.com);

A. Жаңабекова

Айман Жаңабекова – А. Байтұрсынұлы атындағы Тіл білімі институтының бас ғылыми қызметкері, филология ғылымдарының докторы, профессор  (Almaty, Kazakhstan, e-mail: aiman_miras@mail.ru)

Жүктелулер

Как цитировать

Дүйсен, Қ., Махамбетова A., & Жаңабекова A. (2025). Қазақ тіліндегі жарнама мәтіндері: өзгерістер мен тілдік ерекшеліктері. ҚазҰУ Хабаршысы. Филология сериясы, 196(4), 30–38. https://doi.org/10.26577/EJPh.2024.v196.i4.ph3