Жоғары оқу орындарында эпикалық шығармаларды оқудың интерактивті жолдары (қазіргі қазақстан романының мысалында)
Аннотация
Бұл мақалада университет аудиториясында заманауи қазақстандық авторлардың романдарын интерактивті зерттеудің әдістемелік тәсілдері ұсынылған. Жұмыс пәнаралық сипатымен ерекшеленеді. Мақалада автор әдебиеттану, психология, педагогика және орыс әдебиетін оқыту әдістемесінің деректерін біріктірген.
Мақаланың мақсаты – университет көлемінде интерактивті прозаның оқыту жолдарын анықтау және негіздеу. Мақалада аталған тақырыптың әдеби және әдістемелік аспектілері дамыды. Мақаланың идеясы – әртүрлі интерактивті оқыту стратегияларын пайдалану, әдеби прозаның ірі туындыларын талдаудың тиімділігін қамтамасыз ету.
Бұл мақаланың ғылыми маңыздылығы оның материалдарын қазіргі қазақ романы дамуының сан алуан аспектілерін зерттеуге, отандық әдебиеттегі жанрлық үдерістерді зерттеудің жаңа әдеби-әдістемелік технологияларын жасауға пайдалануға болатындығымен айқындалады.
Бұл зерттеу мынадай әдістерді біріктіруге негізделген: тарихи-әдеби, жүйелі-типологиялық, шығарманың жанрлық-жалпылық ерекшеліктерін талдау және интерактивті оқыту технологиясы. Зерттеу нәтижелері романдарды тиімді талдау үшін көлемді прозалық шығармалардың жанрлық және жалпылық ерекшеліктерін ашатын әдістемелік тәсілдері қолдану керек екеніне көз жеткізді. Тәжірибелік сабақтарды орталықсыздандыру тиімді болып, студенттердің шығармашылық белсенділігін арттыруға ықпал етті. Өнімді оқу полилогын ұйымдастыру сабақты орталықсыздандырудың негізгі шарты болып табылады. Интерактивті оқытудың әртүрлі әдістерін қолдану романдарды талдаудың тиімділігін қамтамасыз етеді. Эвристикалық әңгіме, проблемалық мәселелер, тәрбиелік диалог, топтық жұмыс, ұжымдық талқылау шығармаларды терең талдауға ықпал етеді, оқу барысында субъективтілікті жүйелі түрде көрсетуге ынталандырады.
Зерттеудің құндылығы оның университетте заманауи қазақстандық романдарды зерттеудің интерактивті әдістемелік үлгісін ұсынуымен айқындалады.
Мақаланың практикалық маңыздылығы ондағы ұсынылған әдістемені жоғары оқу орындарында қазіргі қазақстандық авторлардың романдарын интерактивті зерттеу үшін пайдалану мүмкіндігімен сипатталады.