Ақбілек – қазақ әдебиетіндегі әйел бейнесінің көркемдік шыңы. Акбилек – художественная вершина образа женщины в казахской литературе.
Кілттік сөздер:
образ, идеялық- тақырыптық жоспар, портрет, ұлттық сипат, роман, әйелдер образының галереясы, жазушы шеберлігі, мастерство писателя, идейно- тематический план, национальные особенности, описание, галерея женских образов,Аннотация
Мақалада ХХ ғасыр басындағы қазақ әдебиетінің аса көрнекті өкілі Ж. Аймауытовтың «Акбілек романындағы» әйел бейнесінің жасалу жолдары қарастырылады. Романнның бас кейіпкері Ақбілек тұлғасын сомдаудағы жазушы шеберлігі, ондағы портреттік бейнелеудің ұлттық табиғи нақыштар, әйел образын жасаудағы дәстүрлі қалып пен жаңашыл ізденістер ғылыми тұрғыдан тұжырымдалады. «Ақбілек » романындағы әдеби- көркемдік жетістіктер шығармадағы әйелдер бейнесінің бай галареясы арқылы айқындалып, олардың әрқайсысының өзіндік болмыс ерекшеліктерінен көріс табатындығы жете зерделенеді. Сонымен бірге Ақбілек бейнесі қазақ әдебиетіндегі әйелдер образын сомдаудағы жаңа бағыт екендігі ғылыми талдау негізінде нақты дәлелденеді. Мақалада романда қазақ қызына тән ұлтттық тәлім-тәрбиеден қалыптасқан мінез- құлық ерекшеліктері суреткер шеберлігі арқылы типтік бейне жасаудың алғы шарты ретінде көрініс табатындығы жан-жақты айқындалған. Әйел сұлулығын суреттеудегі көркемдік белгілер ұлттық бояу-нақыштан тамыр тартып жатқандығы ұлттық прозаның өзіндік ерекшелігі екендігі зерделенген. Романдағы Ақбілектен басқа да әйел бейнелерінің жасалуы, олардың бір-біріне ұқсамас өзіндік ерекшеліктері шығарманың тақырыптық болмысын байыта түсетіндігі ғылыми тұжырымдалған. В статье рассмотрены принципы создания женского образа в романе «Акбилек » выдающимся деятелем казахской литературы 20 века Ж. Аймауытовым. С научной точки зрения рассматриваются мастерство писателя в изображении главного персонажа романа – Акбилек, национальные, природные особенности портретного описания, традиционные и новые приемы в создании женского образа. Литературным, творческим достижением в романе «Акбилек» является богатая галерея женских образов. В романе писателем всесторонне показаны особенности гендерного национального воспитания, индивидуальные грани женского характера. В статье показано, что изображение женской красоты несет печать национального колорита, что это является особенностью прозы Ж. Аймауытова. В статье аргументировано показывается, что создание других женских образов, помимо образа Акбилек, также обогащает идейно- тематический план произведения.Библиографиялық сілтемелер
1 Тұрысбек Р. Ұлттық проза және «Ақбілек» әлемі // Ақиқат. – 2010. – № 12. – 58-69 бб.
2 Мұратбеков С. Қазақ романы және «Ақбілек» // Қазақ әдебиеті.
– 2004. – 28 мамыр.
3 Әбдиманұлы Ө. Қазақ әдебиетіндегі ұлттық рух. – Алматы: Қазақ
университеті,210. – 176-376 бб.
4 Қирабаев С. Көп томдық шығармалар жинағы. – Алматы:«Қазығұрт» баспасы, – 2007. Т. 4. – 424 б.
2 Мұратбеков С. Қазақ романы және «Ақбілек» // Қазақ әдебиеті.
– 2004. – 28 мамыр.
3 Әбдиманұлы Ө. Қазақ әдебиетіндегі ұлттық рух. – Алматы: Қазақ
университеті,210. – 176-376 бб.
4 Қирабаев С. Көп томдық шығармалар жинағы. – Алматы:«Қазығұрт» баспасы, – 2007. Т. 4. – 424 б.
Жүктелулер
Как цитировать
Abdiman, G. (2015). Ақбілек – қазақ әдебиетіндегі әйел бейнесінің көркемдік шыңы. Акбилек – художественная вершина образа женщины в казахской литературе. ҚазҰУ Хабаршысы. Филология сериясы, 150(4-5). вилучено із https://philart.kaznu.kz/index.php/1-FIL/article/view/772
Шығарылым
Бөлім
Молодые авторы