Features of tasks and exercises
Keywords:
analytical task, the system of syntax, speech activity, components of the simple sentence, types of work, linguistic approachesAbstract
This article describes the system and methods of work on exercises and assignments of various levels, which will help students in writing summaries, essays, and teachers will be able to conduct classes so that students begin to think comprehensively and effectively. Preparation of language learning throughout the stages, each lesson, different types of exercises can be considered in close relationship with other exercises. In the study of simple sentences and its types in the Kazakh language there can be arranged new kinds of work, offered special exercises and tasks in the system. The exercises are divided into analytical and cognitive, and assignments are considered as independent, autonomous and creative. The importance, purpose and effectiveness of each exercise and assignment are emphasized. Skills of speaking, thinking, knowledge of the world, based on the different circumstances, are formed. The system of exercises is complemented by theoretical information and knowledge of the Kazakh language syntax. It helps to clarify the system of coordination of the components of a simple sentence.References
1.1. Қараев М. Сабақ әдістемесінің мәселелері. Оқу құралы.
1-кітап. – Алматы: Рауан, 1997. – 97б.
2.2. Саламатова З.Қ. Жай сөйлем синтаксиін оқыту
барысында оқушылардың тілін дамыту (8-сынып). – Алматы: Атамұра, 1994. – 19 б.
3.3. Қасабекова Қ. Орыс мектептерінде қазақ тілін оқыту әдістемесінің практикалық және зертханалық жұмыстары.
– Алматы: Рауан, 1999. – 190 б.
4.4. Нұржанова Ж. Қазақ тілін тиімді оқыту жолдары. – Алматы: Мектеп, 2001. – 127 б.
References
1.1. Qaraev M. Sabaq a’dіstemesіnіng ma’selelerі. Oqw qurali’. 1-kіtap. – Almati’: Rawan, 1997. – 97b.
2.2. Salamatova Z.Q. Jay so’ylem si’’ntaksi’’іn oqi’tw bari’si’nda oqwshi’lardi’ng tіlіn dami’tw (8-si’ni’p). – Almati’: Atamura,
1994. – 19 b.
3.3. Qasabekova Q. Ori’s mektepterіnde qazaq tіlіn oqi’tw a’dіstemesіnіng prakti’’kali’q ja’ne zerthanali’q jumi’stari’. – Almati’:Rawan, 1999. – 190 b.
4.4. Nurjanova J. Qazaq tіlіn ti’’іmdі oqi’tw joldari’. – Almati’: Mektep, 2001. – 127 b.
1-кітап. – Алматы: Рауан, 1997. – 97б.
2.2. Саламатова З.Қ. Жай сөйлем синтаксиін оқыту
барысында оқушылардың тілін дамыту (8-сынып). – Алматы: Атамұра, 1994. – 19 б.
3.3. Қасабекова Қ. Орыс мектептерінде қазақ тілін оқыту әдістемесінің практикалық және зертханалық жұмыстары.
– Алматы: Рауан, 1999. – 190 б.
4.4. Нұржанова Ж. Қазақ тілін тиімді оқыту жолдары. – Алматы: Мектеп, 2001. – 127 б.
References
1.1. Qaraev M. Sabaq a’dіstemesіnіng ma’selelerі. Oqw qurali’. 1-kіtap. – Almati’: Rawan, 1997. – 97b.
2.2. Salamatova Z.Q. Jay so’ylem si’’ntaksi’’іn oqi’tw bari’si’nda oqwshi’lardi’ng tіlіn dami’tw (8-si’ni’p). – Almati’: Atamura,
1994. – 19 b.
3.3. Qasabekova Q. Ori’s mektepterіnde qazaq tіlіn oqi’tw a’dіstemesіnіng prakti’’kali’q ja’ne zerthanali’q jumi’stari’. – Almati’:Rawan, 1999. – 190 b.
4.4. Nurjanova J. Qazaq tіlіn ti’’іmdі oqi’tw joldari’. – Almati’: Mektep, 2001. – 127 b.
Downloads
How to Cite
Ermagambetova, L. N., & Abdrahmanova, Z. (2016). Features of tasks and exercises. Eurasian Journal of Philology: Science and Education, 155(3). Retrieved from https://philart.kaznu.kz/index.php/1-FIL/article/view/1525
Issue
Section
Methods of teaching language and literature