Presentation of the scientific text material
Keywords:
scientific text, informativity, methods of presentation.Abstract
Article �of methodological character was written about the need to express thoughts logically, create written and oral texts thoughtfully. It is dedicated to the transfer problem of the core content of thoughts. Informativity decreases if the information is repeated, and, on the contrary, it increases if the text contains the most recent information. Additional information appears in various forms, in the form of definitions, explanations, comments, clarifications, connections. Such explanatory information should be considered as new, useful, and not excessive. Methods and techniques of presentation are being considered in this article, such as inductive and deductive, method of analogy, contrast, gradation method and concentric method, question dilemma, method of question-answer, use of the framework framing and technique of enumeration, concretization and method of parallelism, technique for comparison. Method of unexpected beginning is used to attract attention. It is important to do practical tasks in order to consolidate the new theme.References
1.1. Вечканов Г.С. Толковый словарь бизнесмена.
– Спб, 1992. – 254 с.
2.2. Кулекеев Ж.А., Султанбекова Г.К. Микроэкономика.
– Алматы, 2001. – 400 с.
3.3. Бабаев Ю.А.Теория бухгалтерского учета. – М.: Аудит, ЮНИТИ, 1999. – 302 с.
4.4. Международная экономика: Учебник / Под. ред. А.В. Сидоровича; МГУ. – М.: Дело и Сервис, 2004. – 448 с.
5.5. Котлер Ф. Основы маркетинга. – М.: Бизнес- книга, 1995. – 670 с.
6.6. Ермекбаева Б.Ж. Основы налогообложение. – Алматы:
Қазақ университеті, 2002. – 244 с.
7.7. Калдыбаев О. Экономика предприятия. – Алматы:
Санат, 1997. – 206 с.
8.8. Миклошевская Н.А., Холопов А.В. Международная
экономика: Учебник / Под ред. А.В. Сидоровича; МГУ. – М.: Дело и сервис, 2004. – 352 с.
9.9. Экономическая информатика: Учебник / Под ред. В.П. Косарева. – М.: Финансы и статистика, 2004. – 592 с.
References
1.1. Vechkanov G.S. Tolkovyj slovar’ biznesmena. – Spb, 1992. – 254 s.
2.2. Kulekeev Zh.A., Sultanbekova G.K. Mikrojekonomika. – Almaty, 2001. – 400 s.
3.3. Babaev Ju.A.Teorija buhgalterskogo ucheta. – M.: Audit, JuNITI, 1999. – 302 s.
4.4. Mezhdunarodnaja jekonomika: Uchebnik / Pod. red. A.V. Sidorovicha; MGU. – M.: Delo i Servis, 2004. – 448 s.
5.5. Kotler F. Osnovy marketinga. – M.: Biznes-kniga, 1995. – 670 s.
6.6. Ermekbaeva B.Zh. Osnovy nalogooblozhenie. – Almaty: Қazaқ universitetі, 2002. – 244 s.
7.7. Kaldybaev O. Jekonomika predprijatija. – Almaty: Sanat, 1997. – 206 s.
8.8. Mikloshevskaja N.A., Holopov A.V. Mezhdunarodnaja jekonomika: Uchebnik / Pod red. A.V. Sidorovicha; MGU. – M.:
Delo i servis, 2004. – 352 s.
9.9. Jekonomicheskaja informatika: Uchebnik / Pod red. V.P. Kosareva. – M.: Finansy i statistika, 2004. – 592 s.
– Спб, 1992. – 254 с.
2.2. Кулекеев Ж.А., Султанбекова Г.К. Микроэкономика.
– Алматы, 2001. – 400 с.
3.3. Бабаев Ю.А.Теория бухгалтерского учета. – М.: Аудит, ЮНИТИ, 1999. – 302 с.
4.4. Международная экономика: Учебник / Под. ред. А.В. Сидоровича; МГУ. – М.: Дело и Сервис, 2004. – 448 с.
5.5. Котлер Ф. Основы маркетинга. – М.: Бизнес- книга, 1995. – 670 с.
6.6. Ермекбаева Б.Ж. Основы налогообложение. – Алматы:
Қазақ университеті, 2002. – 244 с.
7.7. Калдыбаев О. Экономика предприятия. – Алматы:
Санат, 1997. – 206 с.
8.8. Миклошевская Н.А., Холопов А.В. Международная
экономика: Учебник / Под ред. А.В. Сидоровича; МГУ. – М.: Дело и сервис, 2004. – 352 с.
9.9. Экономическая информатика: Учебник / Под ред. В.П. Косарева. – М.: Финансы и статистика, 2004. – 592 с.
References
1.1. Vechkanov G.S. Tolkovyj slovar’ biznesmena. – Spb, 1992. – 254 s.
2.2. Kulekeev Zh.A., Sultanbekova G.K. Mikrojekonomika. – Almaty, 2001. – 400 s.
3.3. Babaev Ju.A.Teorija buhgalterskogo ucheta. – M.: Audit, JuNITI, 1999. – 302 s.
4.4. Mezhdunarodnaja jekonomika: Uchebnik / Pod. red. A.V. Sidorovicha; MGU. – M.: Delo i Servis, 2004. – 448 s.
5.5. Kotler F. Osnovy marketinga. – M.: Biznes-kniga, 1995. – 670 s.
6.6. Ermekbaeva B.Zh. Osnovy nalogooblozhenie. – Almaty: Қazaқ universitetі, 2002. – 244 s.
7.7. Kaldybaev O. Jekonomika predprijatija. – Almaty: Sanat, 1997. – 206 s.
8.8. Mikloshevskaja N.A., Holopov A.V. Mezhdunarodnaja jekonomika: Uchebnik / Pod red. A.V. Sidorovicha; MGU. – M.:
Delo i servis, 2004. – 352 s.
9.9. Jekonomicheskaja informatika: Uchebnik / Pod red. V.P. Kosareva. – M.: Finansy i statistika, 2004. – 592 s.
Downloads
How to Cite
Kenzheeva К. Т. (2016). Presentation of the scientific text material. Eurasian Journal of Philology: Science and Education, 155(3). Retrieved from https://philart.kaznu.kz/index.php/1-FIL/article/view/1530
Issue
Section
Methods of teaching language and literature