Using of project method in teaching foreign language as a factor increasing teaching efficiency

Authors

  • Е. I. Lugovskaiya Казахский национальный университет имени аль-Фараби
  • Dj. М. Makhmetova Казахский национальный университет имени аль-Фараби
  • Z. S. Nesipbaeva Казахский национальный университет имени аль-Фараби
        21 19

Keywords:

information technologies, new technical methods of teaching, internet resources, project method.

Abstract

This article concerns the problem regarding new informational technologies. New informational technologies are not only new technical means of teaching a foreign language, but they are also new forms and methods of teaching a foreign language. Such new informational technologies as internet-resources, teaching in collaboration, method of projects and others help us to realize a new approach in teaching a foreign language, provide individualization and differentiation of teaching. The method of projects is under thorough consideration in our article, as it helps us to solve very many tasks while teaching a foreign language. You may also get acquainted with the recommendations how to use the following method at your lesson.

References

1 1.Щукин А.Н. Обучение иностранным языкам. – Изд. 3-е – Москва: Филоматис, 2007. – 480 c.
2 2.Махметова Д.М., Апекова Р.Н., Луговская Е.И. Модели языковых проектных работ в профессионально –
образовательном процессе студентов естественных факультетов // Мат. Шестой межд. научной конференции «Актуальные
вопросы филологии и методики преподавания иностранных языков». – Санкт-Петербург, 19-21 февраля, 2015 г. – С. 388
-396.
3 3.Махметова Д.М., Апекова Р.Н., Луговская Е.И. Проектные работы проблемной те-матики в учебном процессе
студентов научно-естественных специальностей, как путь со-вершенствования языковой компетенции // Мат. 44-ой научно-
методической конферен-ции «Компетентностно-ориентированная система оценки знаний». – Алматы, 17-18 янва-ря 2014
г. – С. 230 -234.

1 1.SHCHukin A.N. Obuchenie inostrannym yazykam. – Izd. 3-e – Moskva: Filomatis, 2007. – 480 c.
2 2.Mahmetova D.M., Apekova R.N., Lugovskaya E.I. Modeli yazykovyh proektnyh rabot v professional’no – obrazovatel’nom
processe studentov estestvennyh fakul’tetov // Mat. SHestoj mezhd. nauchnoj konferencii «Aktual’nye voprosy filologii i metodiki
prepodavaniya inostrannyh yazykov». – Sankt-Peterburg, 19-21 fevralya, 2015 g. – S. 388 -396.
3 3.Mahmetova D.M., Apekova R.N., Lugovskaya E.I. Proektnye raboty problemnoj tematiki v uchebnom processe studentov
nauchno-estestvennyh special’nostej, kak put’ sovershenstvovaniya yazykovoj kompetencii // Mat. 44-oj nauchno-metodicheskoj
konferencii «Kompetentnostno-orientirovannaya sistema ocenki znanij». – Almaty, 17-18 yanvarya 2014 g. – S. 230 -234.

Downloads

How to Cite

Lugovskaiya Е. I., Makhmetova D. М., & Nesipbaeva, Z. S. (2016). Using of project method in teaching foreign language as a factor increasing teaching efficiency. Eurasian Journal of Philology: Science and Education, 158(6). Retrieved from https://philart.kaznu.kz/index.php/1-FIL/article/view/1663