Engaging students in professional communication during the Kazakh language
Keywords:
modular technology, business communication, interaction, linguistic analysis.Abstract
During the lesson, the Kazakh language is the main problem of the development of professional communication students using modular technology. Education and training of students to professional dialogue should begin at school. Today’s student tomorrow professional his case, it means he is our future. Currently, respectively, in social and community interests to the Kazakh language as the official language fully served in the field of science, it is important to reveal the status of scientific language. Because the problem of where to Bring language text in the field of science in scientific language and scientific style is still determined by the one-sided, not solved yet. Тhe need to disclose known units of scientific language, identify their advantage, the location in the dictionary type, making their scientific description.References
1.1. Оразбаева Ф. Тілдік қатынас: теориясы және әдістемесі.
(Оқу құралы). – Алматы: РБК, 2000. – 207 б.
2.2. Жанпейісова М.М. Модулдік оқыту технологиясы оқушыны
дамыту құралы ретінде (Аударған Д.А.Қойшыбекова). – Алматы,
2002. – 180 б.
3.3. Шаханова Р. Ғылыми диссертациясынан мағлұмат.
4.4. Тұрғынбаева Б.А. Дамыта оқыту технологиялары. Оқу әдістемелік құрал. – Алматы, 2000.
5.5. Ұзақбаева С. Тамыры терең тәрбие Жоғары оқу орындары студенттеріне арналған оқу құралы. – Алматы, 1995.
1.1. Orazbaeva G. Tіldіk қatynas: teorijasy zhane adіstemesі. (Oku kuraly). – Almaty: RBK, 2000. – 207 b.
2.2. Zhanpejіsova M.M. Moduldіk okytu tehnologijasy okushyny damytu kuraly retіn-de (Audargan D.A.Kojshybekova). – Almaty,
2002. – 180 b.
3.3. Shahanova R. Gylymi dissertacijasynan maglumat.
4.4. Turgynbaeva B.A. Damyta okytu tehnologijalary. Oku adіstemelіk kural. – Almaty, 2000.
5.5. Uzakbaeva S. Tamyry teren tarbie Zhogary oku oryndary studentterіne arnalgan oku kuraly. – Almaty, 1995.
(Оқу құралы). – Алматы: РБК, 2000. – 207 б.
2.2. Жанпейісова М.М. Модулдік оқыту технологиясы оқушыны
дамыту құралы ретінде (Аударған Д.А.Қойшыбекова). – Алматы,
2002. – 180 б.
3.3. Шаханова Р. Ғылыми диссертациясынан мағлұмат.
4.4. Тұрғынбаева Б.А. Дамыта оқыту технологиялары. Оқу әдістемелік құрал. – Алматы, 2000.
5.5. Ұзақбаева С. Тамыры терең тәрбие Жоғары оқу орындары студенттеріне арналған оқу құралы. – Алматы, 1995.
1.1. Orazbaeva G. Tіldіk қatynas: teorijasy zhane adіstemesі. (Oku kuraly). – Almaty: RBK, 2000. – 207 b.
2.2. Zhanpejіsova M.M. Moduldіk okytu tehnologijasy okushyny damytu kuraly retіn-de (Audargan D.A.Kojshybekova). – Almaty,
2002. – 180 b.
3.3. Shahanova R. Gylymi dissertacijasynan maglumat.
4.4. Turgynbaeva B.A. Damyta okytu tehnologijalary. Oku adіstemelіk kural. – Almaty, 2000.
5.5. Uzakbaeva S. Tamyry teren tarbie Zhogary oku oryndary studentterіne arnalgan oku kuraly. – Almaty, 1995.
Downloads
How to Cite
Аширова А.Т., А. Т. (2016). Engaging students in professional communication during the Kazakh language. Eurasian Journal of Philology: Science and Education, 156(4). Retrieved from https://philart.kaznu.kz/index.php/1-FIL/article/view/1722
Issue
Section
Methods of teaching language and literature