Орыс, қазақ және ағылшын тілдеріндегі етістіктер уақытының санаты негізінде грамматикалық құзіреттілікті қалыптастыру
DOI:
https://doi.org/10.26577/EJPh.2022.v185.i1.ph2Аннотация
Мақалада грамматикалық құзіреттілікті қалыптастыру тұрғысынан орыс, ағылшын, қазақ тілдеріндегі етістіктер уақытының екілік категориясы қарастырылады, “құзырет” және “құзыреттілік” терминдерінің мағынасы мен қолданылуы ашылады, “құзыреттілік”терминінің анықтамасы беріледі. Белгілі бір жағдайларда сөйлеу мінез-құлқының әдістерін тиімді практикалық игеру әдістемесінің мақсаттарын қайта анықтауға байланысты. Сондықтан, соңғы онжылдықтарда ғылыми педагогикалық ой құзырет/құзыреттілік жүйесін және олардың дескрипторларын жіктеуге бағытталған. Грамматика ауызша және жазбаша қарым-қатынас дағдыларын қалыптастыруды қамтамасыз ететін тілдің маңызды аспектілерінің бірі ретінде барлық уақытта ғылыми пікірталастардың, оның тілді оқытудағы орны, рөлі мен маңызы туралы пікірталастардың орталығында болды. Қазіргі уақытта грамматика тілдерді оқыту бағдарламаларының мазмұнының бөлігі болып табылады, сондықтан оның рөлін оқу іс-әрекеті аспектісінде дәл қарастыру керек. Үлгі ретінде орыс тілін оқытуда грамматикалық құзіреттіліктің қалыптасу деңгейін анықтауға арналған бақылау бөлімдері мысалында Э.А.Штульман моделінің мысалы ретінде. Ағылшын тілі үшін тілдік материалды игерудегі грамматиканың орны ерекше маңызды, ол сөйлеу сөзін құрудың қатаң тәртібімен сипатталады. Зерттеу барысында етістіктердің уақыт категориясы негізінде грамматикалық құзіреттілікті қалыптастыру бойынша алты топта (үш эксперименттік және үш бақылау) эксперименттік жұмыс жүргізілді, оның нәтижелері бойынша әртүрлі тілдерді оқыту кезінде грамматикалық құзіреттіліктің қалыптасу деңгейін өлшеу критерийлері жасалды. Эксперименттің педагогикалық тиімділігінің коэффициенті 1.4 болды. Түйін сөздер: уақыт, санат, құзыреттілік, әдістеме, Білім, Оқыту, дағды, дағды, жағдаяттар, коммуникативтік міндеттер.